Video - Wanneer de scheidsrechter ten onrechte de wedstrijd tussen Alcaraz en Draper onderbreekt
Jack Draper heeft zich geplaatst voor de finale van Indian Wells door Carlos Alcaraz in drie sets te verslaan (6-1, 0-6, 6-4). Hij zal in de finale op zondag tegen de Deen Holger Rune spelen.
Hoewel de wedstrijd normaal verliep tijdens de eerste twee sets, kwam er een arbitrale beslissing die het begin van de derde set opvrolijkte. Bij een stand van één game gelijk en 15A op de service van de Spanjaard onderbrak de scheidsrechter het punt.
Inderdaad, Alcaraz probeert een dropshot, die door Draper wordt teruggespeeld. Echter, Mohamed Lahyani, de stoelrechter, onderbreekt het punt. De Zweed is van mening dat de bal twee keer heeft gestuiterd voordat hij door de Brit werd geslagen.
Na twee reviews heeft de scheidsrechter uiteindelijk het punt toegekend aan Draper, omdat de bal die daarna door Alcaraz werd geslagen buiten het veld landde.
Indian Wells